ŚWIADOMY IMAGE


"Zanim jeszcze znajdę się na tyle blisko ciebie, by porozmawiać, na ulicy, na spotkaniu czy przyjęciu, ty już powiadamiasz mnie o swojej płci, wieku i klasie dzięki temu, co masz na sobie - i często dajesz mi też ważne informacje (lub dezinformacje) na temat tego, czym się zajmujesz, skąd pochodzisz; informacje o twojej osobowości, opiniach, guście, pragnieniach seksualnych i obecnym nastroju. Czasami może nie uda mi się ująć tego, co obserwuję, w słowa, ale zauważam te informacje nieświadomie; a ty jednocześnie czynisz ze mną to samo, co ja z tobą. Zanim się spotkamy i wymienimy zdania, zdążymy już porozmawiać w starszym i bardziej uniwersalnym języku".

Alison Lurie autorka "Języka stroju"

Słownik Webster'a określa "image" jako mentalny obraz czegoś, koncepcję, ideę, impresję, wrażenie i wizualne c.v. Ludzie odczytują nasze wizualne c.v., zanim dotrze do nich treść wypowiadanych przez nas słów. Badanie UCLA dowodzą, iż opinia na temat pierwszy raz spotkanej osoby kształtuje się podczas pierwszych 30 sekund, z czego 55% oceny przypada na wygląd i ubiór, 38% -zachowania niewerbalne, sposób poruszania się, ton głosu a tylko 7% oceny przypada na treść wypowiedzi.

Jak zmieniamy ton głosu komunikując różne treści, tak możemy wybierać kolory, wzory, krój, materiał, aby bez słów lecz efektywnie wypowiadać czego oczekujemy lub dokąd zmierzamy. Wysyłamy w ten sposób niewerbalne sygnały. W niektórych sytuacjach chcemy komunikować autorytet lub władzę (uniform) a w innych chcemy aby nasz strój komunikował to, iż jesteśmy nastawieni na współpracę i otwarci na kontakt.

Nasz strój powinien być odzwierciedleniem naszego wnętrza. Stanowić spójną całość z naszymi upodobaniami, nastrojami, stanem emocjonalnym. Wspierać nas w naszych poczynaniach, pomagać osiągać cele. Raz stanowić tylko ochronę dla ciała a innym razem wyrażać niuanse stanu naszej duszy.

Przepis na dobry wygląd:

Czynnik własnej figury i odpowiedniej kolorystyki należy skomponować ze swoją osobowością. Dodać szczyptę życzliwej samokrytyki i okrasić lekką znajomością trendów mody. Dodać do tego pewność siebie + świadomość swojej atrakcyjności i.... sukces gwarantowany

O warsztacie:

Celem warsztatu jest odnalezienie swojego stylu zgodnego z naszą osobowością.

Podczas zajęć będziemy zajmować się:

  • Analizą kolorystyczną. Odnajdziemy najkorzystniejsze kolory harmonizujące z naszą cerą, kolorem włosów i oczu. Dowiemy się także, które kolory są dla nas szczególnie niekorzystne.
  • Dowiemy się jak skutecznie komponować barwy i części garderoby, aby sprawić wrażenie osoby: przyjaznej, dynamicznej, spokojnej, twórczej lub delikatnej itd. Uświadomimy sobie wpływ koloru na nasz nastrój i zdrowie.
  • Analizą stylu. Zajrzymy w swoje wnętrze, aby zobaczyć, co, tak naprawdę nam się podoba, bez wpływu otoczenia, oczekiwań najbliższych i naleciałości kulturowych. Jak chcemy być postrzegane a w jaki sposób jesteśmy ograniczone przez pracę, cywilizację i wymagania innych.
  • Zapoznamy się z 4 stylami w modzie: stylem klasycznym, naturalnym, dramatycznym i romantycznym. Ich częściami składowymi: barwą, tkanina, krojem, fakturą, nadrukiem, linią, biżuterią i dodatkami.
  • W oparciu o naszą sylwetkę dowiemy się, jakie kroje są dla nas najkorzystniejsze. Dowiemy się jak planować i komponować garderobę.
  • Dobierzemy biżuterię do stylu i okoliczności, kształtu twarzy i fryzury.
  • Zaprojektujemy wymarzoną suknię balową, wieczorową lub cocktailową.
  • Dodatkowo:

    Pokaz mody, uroczysta kolacja w strojach wieczorowych, sesja zdjęciowa.

    Prosimy o zabranie ze sobą na warsztat:

    • Swojego codziennego stroju do pracy ( ulubionego lub innego, o którym chcemy wysłuchać opinii)
    • Stroju wieczorowego lub cocktailowego
    • Stroju sportowego w miarę przylegającego, pokazującego sylwetkę, najlepiej góra i dół w jednym kolorze np. czarne leginsy i t-shirt

    Anna Szyszka

    Anna Szyszka

    Stylistka, wizażystka, konsultantka wizerunku, projektantka mody, plastyczka. Udziela porad w zakresie kształtowania wizerunku politykom, biznesmenom, prezenterom telewizyjnym, aktorom oraz osobom prywatnym. Pracuje jako stylistka i wizażystka przy sesjach zdjęciowych, reklamach prasowych i telewizyjnych, pokazach mody i promocjach. Projektuje kostiumy teatralne oraz na pokazy mody związane z promocją firm. Prowadzi szkolenia i wykłady w zakresie wizerunku i komunikacji przez strój w topowych firmach polskich i na wyższych uczelniach. Współpracuje z TVN Style, TVN i TVN 24 - współtworząc wizerunek prezenterów i udzielając porad na wizji. Maluje obrazy oraz śpiewa w zespole jazzowym i chórze gospel.