TANIEC


I ECSTATIC DANCE – WARSZTAT TAŃCA WYZWOLONEGO POŁĄCZONY Z WARSZTATEM ROZWOJU OSOBISTEGO - KIEDY WSCHODZI SŁOŃCE PROWADZI: KAMA KORYTOWSKA
zobacz więcej >>>

II WEEKEND MOCY
zobacz więcej >>>

III. KURS INSTRUKTORSKI TAŃCÓW W KRĘGU
zobacz więcej >>>

IV. FLAMENCO - SZTUKA ŻYCIA
zobacz więcej >>>

V. WARSZTATY TAŃCÓW AZTECKICH
zobacz więcej >>>

VI. ODKRYJ TANIEC ŹRÓDŁO WEWNĘTRZNEJ MOCY
zobacz więcej >>>


7-13 lipca
ECSTATIC DANCE - WARSZTAT TAŃCA WYZWOLONEGO POŁĄCZONY Z WARSZTATEM ROZWOJU OSOBISTEGO „KIEDY WSCHODZI SŁOŃCE”

PROWADZI: KAMA KORYTOWSKA

Autorski program rozwoju osobistego oparty o najnowsze metody pracy indywidualnej i grupowej: Ecstatic Dance, Body – Mind Centering, Ruch Autentyczny, Psychologię Somatyczną oraz elementy Ustawień Hellingerowskich rozwinięte przez prowadzącą pod kątem pracy z ciałem, z wewnętrznym krytykiem oraz naturalnymi siłami, które są częścią naszej prawdziwej natury.

ECSTATIC DANCE
Jak dotrzeć do sedna siebie? Do miejsca, kiedy czujemy się kompletni, wiarygodni i spełnieni. Każdym oddechem, każdą chwilą, każdym ruchem. Taniec jest jedną z prostych i skutecznych dróg docierania do Siebie. Oddając się w pełni temu co naturalne doświadczamy zespolenia z siłami złożonymi w głębi nas samych. „Pragnę podzielić się z wami tym co kocham, co znam głęboko i co uwielbiam robić - tą miłością jest dla mnie Esctatic Dance. Tańczę intensywnie od wielu lat. W ciągu kilku chwil moje ciało wie jak dotrzeć do przestrzeni, która jest samym życiem - to czego wtedy doznaję mogę tylko nazwać ekstazą - przekraczaniem zwykłej świadomości, zespalaniem się poza czasem i przestrzenią”.

RUCH AUTENTYCZNY
Ruch Autentyczny jest formą medytacji w ruchu. Uwaga skoncentrowana jest do wewnątrz, oczy pozostają zamknięte. Ciało wyraża wewnętrzne impulsy poprzez spontaniczne ruchy, gesty lub bezruch. Najczęstszą formą Ruchu Autentycznego jest praca w parach, gdzie jedna osoba jest świadkiem ruchu drugiej osoby. Świadek jest „strażnikiem” osoby poruszającej się, obserwuje ją bez osądu oraz zwraca uwagę na własne wewnętrzne reakcje.

KAMA KORYTOWSKA

Jest absolwentką Integrative Bodywork and Movement Therapy Institute (Body - Mind Centering, Ruch Autentyczny, Psychologia Somatyczna). Od 1996 roku studuije Ustawienia Hellingerowskie. Prowadzi warsztaty ustawień rodzinnych z błogosławieństwem Berta Hellingera oraz zajęcia bodymind w Wielkiej Brytanii i w Polsce. Mieszka od ponad 20 lat w Cambridge, gdzie ma prywatna praktykę. Jest matką dwóch dorosłych córek

PROGRAM ZAJĘĆ
8.00 – 8.30 medytacja
8.30 - śniadanie
10.00 - 12.30 - zajęcia przedpołudniowe (Ecstatic Dancce, Body – Mind Centering)
13.00 - obiad
15.00 - 17.30- zajęcia popołudniowe (praca z wewnętrznym krytykiem, odkrywanie wrodzonych sił naturalnych, elementy Ustawień Hellingerowskich)
18.00 - kolacja
20.00-22.00 - zajęcia wieczorne (integracja dnia – rysowanie, pisanie, Ruch Autentyczny, masaż, spacery lub czas wolny w zależności od potrzeb grupy)

Zaczynamy
7 lipca (poniedziałek) kolacją o godz. 19.99 i zajęciami wieczornymi.
Kończymy 13 lipca (niedziela) obiadem o godz. 13.
Koszt
- 550zł - zajęcia, 300zł - pełne wyżywienie, 210zł -390zł nocleg w zależności od standardu pokoju (90zł pole namiotowe, własny namiot).

MIEJSCE:
Nowe Kawkowo, Ośrodek Rozwoju Osobistego i Duchowego, ok. 25 km od Olsztyna.

KONTAKT:
Jacek Towalski
kawkowo@kawkowopolana.pl, www.kawkowopolana.pl , 0602219382
Maja Wołosiewicz, info@u-zrodla.pl, www.u-zrodla.pl, 0606994366



WEEKEND MOCY
z tańcem, tai-chi i kursem gotowania wzmacniających potraw

W tych posępnych, szarych dniach lutego, gdy wszyscy jesteśmy już przemęczeni, przepracowani i osłabieni, zapraszamy Państwa serdecznie na dwa dni intensywnego odpoczynku, doładowania energetycznego i dopieszczenia Ciała i Duszy. Zapraszamy na Weekend Mocy! Oferujemy Państwu obudzenie uśpionych Mocy na różnych poziomach:

Moc ukryta w Ciele:

warsztat „Moc Tańca ? Źródło Naszej Wewnętrznej Mocy” prowadzony przez Agatę Kubicką (8 godzin, 2X 4 godz. dziennie)
  • Podczas zajęć dowiemy się jak obudzić nasze ciało i śpiącą energię oraz wzmocnimy naszą spontaniczność i ekspresję. Proponowane zajęcia nie są terapią w przyjętym tego słowa znaczeniu, ani ? tym bardziej ? kursem tanecznym, lecz procesem poznawania i doświadczania siebie poprzez ruch. Są skierowane do wszystkich osób gotowych na eksperyment, spotkanie z sobą i drugą osobą w tańcu. Nie wymagają żadnego przygotowania tanecznego!
  • masaże (klasyczny, shiatsu, mauri, holistyczny, misami tybetańskimi) z Anną Romanowską i Kubą Doroszem
  • kąpiele wzmacniające, energetyzujące, relaksacyjne
  • sauna (dla dogrzania i rozluźnienia naszych zziębniętych ciał)

Moc Ukryta w Pożywieniu:

  • kurs gotowania wzmacniających pokarmów „Kuchnia Pełna Mocy” prowadzony przez Tomka Gulińskiego (4,5 godz.)
  • Poznamy przepisy i sposoby gotowania wzmacniających zup i potraw ze zbóż, roślin strączkowych, warzyw, alg i grzybów oraz opis działania poszczególnych produktów spożywczych.
  • specjalnie dla Państwa przygotowywane będą przez naszą kuchnię wzmacniające posiłki;

Moc ukryta w Duszy:

  • zajęcia tai- chi „Moc Wewnętrznej Siły” z Tomkiem Gulińskim (2 godz.)
  • medytacja czyli „Moc Spokoju” z Tomkiem Gulińskim (1 godz. dziennie);
  • Moc Śmiechu czyli oglądanie wieczorami starych, dobrych komedii w naszym kinie domowym;

A wszystko to jak zawsze w przytulnej, domowej atmosferze naszego Ośrodka Rozwoju Osobistego, w pachnących, barwnych pokojach, na miękkich kanapach, z ogniem trzeszczącym na kominkach i czterema spasionymi kotami na kolanach....

PROGRAM:

PIĄTEK

Od 16 przyjazd
17-18 – spotkanie integracyjne z prowadzącymi zajęcia
18-19 – kolacja
19-20.30- kurs gotowania wzmacniających potraw
20.30-22 - indywidualne masaże, kąpiele

SOBOTA

7-8 tai-chi
8-10 taniec
10-11 śniadanie
11-14 indywidualne masaże, kąpiele
14-15 obiad
15-16.30 kurs gotowania wzmacniających potraw
16.30-18.30 taniec
18.30-19.30 kolacja
19.30-22 indywidualne masaże, kąpiele
20.21 medytacja
21-23 oglądanie komedii

NIEDZIELA

7-8 tai-chi i medytacja
8- 10 taniec
10-11 śniadanie
11-12 indywidualne masaże, kąpiele
12-14 taniec
14-14.30 obiad
15-16.30 kurs gotowania wzmacniających potraw
17- 18 kolacja i wyjazd

AGATA KUBICKA

Ukończyła studia na Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Rytmiki oraz trzyletni kurs Muzykoterapii Aktywnej w Akademii Muzyczniej w Łodzi. Absolwentka Podyplomowego Studium Pedagogiki Twórczości w łódzkiej WSHE. Autorka choreografii do spektakli Teatru ruchu i tańca. Pedagog ruchu. Posiada II kategorię instruktorską w dziedzinie tańca. Członek Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii.
Zajmuje się pracą z ciałem, jako metodą pracy ze świadomością i kreatywnością, pogłębianiem wrażliwości w różnych sferach odczuć człowieka, odkrywaniem wewnętrznych treści zapisanych w ciele, poszukiwaniem indywidualnego języka ekspresji poprzez działania twórcze na bazie ruchu, tańca i muzyki. Wspomaganiem indywidualnego rozwoju człowieka, z prawem do twórczości, do satysfakcjonującego życia i radości płynącej ze szczerej - głębokiej i akceptującej - relacji z sobą samym i ze światem.

TOMEK GULIŃSKI

Z wykształcenia filozof, z zamiłowania i z zawodu kucharz stosujący metodę Gotowania według Pięciu Przemian. Od lat prowadzi warsztaty i kursy gotowania oraz przygotowuje posiłki na różnych obozach wyjazdowych. Współautor książki „Kuchnia kreatywna czyli gotowanie według Pięciu Przemian”. Prowadzi także zajęcia tai-chi.
Pięć Przemian - to opracowana przed wiekami metoda przyrządzania posiłków, sprawiająca że pokarm nie tylko staje się przysmakiem, ale również lekarstwem.
To fundament chińskiej medycyny, który - w połączeniu z dietą bezmięsną - może stać się sposobem na przywrócenie lub utrzymanie naszej psychofizycznej kondycji w szeroko rozumianym Zdrowiu.

ANNA ROMANOWSKA

Masażystka, joginka, terapeutka , wegetarianka. Wykształcenie: analityk medyczny, 1 i 2 stopień masażu ukończone w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego w Warszawie.
Masażem zajmuje się od ponad 20 lat, profesjonalnie od 11 lat. Obecnie uczy się medycyny chińskiej w Krakowie w instytucie Claude’a Diolosy, nauczyciel- Mattias Hunecke.
Jest wieloletnią i wierną uczennicą Gurumaji Chidvilasananda i Baby Muktanandy, ze ścieżki Siddha Yogi, opartej na filozofii siwaizmu kaszmirskiego. Jogę praktykuje od 12 roku życia.
Podczas masażu zajmuje się człowiekiem holistycznie, jako całością, nie pomijając sfery psychicznej, mentalnej, duchowej, energetycznej i fizycznej. „Po wykonanym masażu poczujesz nie tylko lekkość swojego ciała, ale masaż zdopinguje Cię do działania , doda Ci energii i sił do dalszego życia, rozbudzi uśpione w Tobie zasoby energetyczne. Poczujesz radość i miłość do świata”.

JAKUB DOROSZ

Dyplomowany specjalista medycyny naturalnej, członek Akademii Terapii Naturalnych i Polskiego Stowarzyszenia Masażu i Terapii Dźwiękiem wg metody P. Hessa.
W swojej pracy łączy różne metody naturalne, stosownie do potrzeb konkretnej osoby. Stosuje m.in.: techniki medycyny manualnej, masaż holistyczny, dietetykę profilaktyczną i leczniczą, masaż i terapię dźwiękiem gongów i mis tybetańskich, bioterapię i światłoterapię, ziołolecznictwo i akupunkturę.
„Dobrana indywidualnie terapia, poprzedzona wnikliwą diagnozą, umożliwia oczyszczenie i regenerację organizmu, uzupełnienie ewentualnych niedoborów, wzrost odporności i pobudzenie naturalnych sił samouzdrawiających. Pozwala to uniknąć, bądź zlikwidować uciążliwe, często trudne do wyleczenia dolegliwości, takie jak bóle pleców, stawów, głowy i inne, problemy żołądkowo-jelitowe, alergie i nietolerancje pokarmowe, nadwagę, bezsenność oraz wiele innych tzw. schorzeń cywilizacyjnych. Medycyna naturalna, – to przede wszystkim medycyna profilaktyczna. Warto skorzystać z tego co oferuje, aby ,,wyprzedzić” chorobę. Wszak lepiej zapobiegać niż leczyć”.

CENNIK:

Oferujemy Państwu 3 moduły (taniec, kurs gotowania, tai-chi) łącznie lub do wyboru:
4 sesje tańca po 2 godz. ( 8 godz. razem) – 100 zł
kurs gotowania wzmacniających posiłków (4,5 godz.) – 60 zł
tai-chi (15 godz.) – 30 zł
Wyżywienie (2 posiłki wegetariańskie dziennie)+ nocleg ( w zależności od standardu pokoju 2-, 3-, 4- osobowego lub strychu, z łazienką lub bez): 140- 210 zł za 2 dni.
Koszt całościowy (taniec,kurs gotowania, tai-chi, wyżywienie i noclegi): 320 – 390 zł.
Bez dodatkowych opłat: sauna, medytacja, kino domowe.
Masaże – ceny do uzgodnienia z masażystami.
Kąpiele – ceny w zależności od użytych składników (30 – 60 zł)

MIEJSCE:

Nowe Kawkowo – Ośrodek Rozwoju Osobistego i Duchowego, położony wśród malowniczych warmińsko - mazurskich lasów i jezior, około 25 km od Olsztyna. Ośrodek znajduje się z dala od wszelkich zabudowań na olbrzymiej 10 ha polanie, wśród pagórków porośniętych lasami. Więcej o miejscu można zobaczyć na stronie: www.kawkowopolana.pl Uwaga: konieczna jest wcześniejsza rezerwacja i wpłata zaliczki w wysokości 150 zł do 15 lutego 2008 na konto: Jacek Towalski Bank ING 251050 1038 1000 0022 7215 0307

KONTAKT:

, www.kawkowopolana.pl kawkowo@kawkowopolana.pl Jacek Towalski 0602219382 , www.u-zrodla.pl info@u-zrodla.pl Maja Wołosiewicz 0606994366



KURS INSTRUKTORSKI TAŃCÓW W KRĘGU

(Circle Dance)

Zapraszamy do udziału w kursie instruktorskim TAŃCÓW W KRĘGU (Circle Dance).

Tańce w kręgu zostały zebrane i opracowane przez niemieckiego baletmistrza Bernharda Wosiena. Są to najczęściej tańce ludowe. Pochodzą z różnych regionów świata, m.in. z Bałkanów, Grecji, Armenii, Izraela, Rosji, Francji, Szkocji, Irlandii, z Wysp Kanaryjskich, Z Ameryki Południowej. Oddzielną grupę stanowią tańce relaksacyjne i współczesne układy choreograficzne, w których wykorzystano krąg. Od kilkunastu lat są chętnie tańczone przez grupy formalne i nieformalne na całym świecie. Bycie w grupie, prosty, naturalny ruch, różnorodność melodii i rytmów łączy radość życia z wrażliwością i zrozumieniem - siebie i innych, dlatego są bardzo użyteczną formą terapii tańcem.

Adresatami kursu są: nauczyciele, psychologowie, pedagodzy, reedukatorzy, terapeuci oraz wszyscy, którzy chcą udoskonalić warsztat pracy lub po prostu lubią taniec i ruch.
Kurs ten umożliwi uczestnikom:

  • zdobycie nowych kwalifikacji zawodowych;
  • poznanie lub udoskonalenie metodyki nauczania tańców w kręgu;
  • wykorzystywanie tańca i ruchu do wspomagania rozwoju emocjonalnego i intelektualnego;
  • nauczenie się współdziałania w grupie dla osiągnięcia zamierzonego celu;
  • nawiązywanie kontaktu z innymi poprzez mowę niewerbalną - wzrok, gestykulację, dotyk;
  • stymulację zmysłów, przede wszystkim słuchu i dotyku, lepsze odczuwanie siebie w przestrzeni;
  • odczuwanie tempa i rytmu, ekspresji osobistej w zależności od zewnętrznych impulsów, jakie wysyła muzyka;
  • poznanie symboliki języka ciała.
Uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia kursu instruktorskiego Tańce w kręgu wydany przez Wojewódzki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli w Lublinie, Stowarzyszenie Edukatorów Ruchu Kreatywnego w Warszawie oraz Ośrodek “Kined" Joanna Zwoleńska.

KURS INSTRUKTORSKI SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH MODUŁÓW:

24 – 25 listopada 2007, sobota w godz. 18.00 – 21.00, niedziela 10.00 – 19.00/ Warszawa, Centrum ŁOWICKA, ul. Łowicka 21, sala 28.

TAŃCE W KRĘGU - ZASTOSOWANIE W CHOREOTERAPII.

W ramach kursu przewidujemy wprowadzenie teoretyczne, jak również naukę kilku tańców w kręgu z pokazaniem możliwości ich zastosowania w zajęciach terapeutycznych oraz rozwojowych oraz sposobów łączenia tańców w kręgu z improwizacją ruchową.
Prowadzi: Zuzanna Pędzich, ukończyła studia magisterskie na wydziale terapii tańcem i ruchem Uniwersytetu Roehampton w Londynie. Jako nauczyciel tańców w kręgu i terapeuta tańcem i ruchem pracuje od 1997 roku. W latach 1997-2002 pracowała w Klinice Nerwic oraz na Oddziale Rehabilitacji Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii. Aktualnie współpracuje z Fundacją Psychoonkologii „Ogród Nadziei". Prowadzi terapię indywidualną i grupową, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Szkoli członków Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii w Poznaniu, m. in. w zakresie zastosowania tańców w kręgu w choreoterapii. Jest współzałożycielką Instytutu DMT – Polskiego Instytutu Psychoterapii Tańcem i Ruchem i sekretarzem Europejskiego Stowarzyszenia Terapii Tańcem i Ruchem.

Cena dwudniowego warsztatu: 240 zł. Uczestnicy otrzymają płytę z muzyką do tańców.
31 stycznia - 3 lutego 2008/Warszawa
czwartek 10.00 – 16.300, piątek w godz. 10.00 – 17.00, sobota i niedziela, w godz. 10.00 – 18.00/ Warszawa, Centrum ŁOWICKA, ul. Łowicka 21, sala 28.

TAŃCE W KRĘGU - tańce związane z okresem zimowym i wiele innych.

Program:</p>

  • Nauka około 15 tańców,
  • Prezentacja różnych sposobów uczenia Tańców w Kręgu,
  • Planowanie zajęć Tańców w Kręgu,
  • Sposoby zapisywania kroków tańców,
  • Możliwość samodzielnego poprowadzenia przez każdego uczestnika warsztatu jednego tańca; każda osoba prowadząca krąg otrzyma informacje zwrotne (w przyjaznej atmosferze) od Lynn Frances oraz grupy,

Prowadzi: LYNN FRANCES z Ośrodka Hartcentre/Wielka Brytania. Jedna z najbardziej doświadczonych nauczycielek Tańców w Kręgu (Circle Dance) w Wielkiej Brytanii. Uczy tej formy tańca od 1983 roku w Europie oraz poza jej granicami (w tym w Polsce). Znana jest z tworzenia magicznej i niezwykle radosnej atmosfery podczas swoich zajęć.

Cena czterodniowego warsztatu: 350 zł. Uczestnicy otrzymają płytę z nagraną muzyką do wszystkich tańców oraz zaświadczenie o uczestnictwie w warsztacie Tańców w Kręgu.
8 – 9 marca 2008/Warszawa
sobota, niedziela w godz. 10.00 – 17.00

KOBIERZEC TAŃCEM TKANY - warsztat Tańców w Kręgu.

W programie nauka 13 - 15 tańców.

I. Tworzenie wzorca

  • tancerz – potrzeby i swoboda ciała,
  • Wzór kroków – charakter i pochodzenie tańca,
  • Muzyka i ruch – wzajemna relacja, doświadczanie ciałem, określanie energii jaką niesie muzyka i ruch.

II. Rozłożenie kobierca,

  • Integracja i zharmonizowaniue elementów wzorca,
  • Odczytywanie treści i znaczeń tańców,
  • Umiejętność wyboru elementów tworzących opowieść.

Prowadzi: Hanna Sypiańska, dyplomowana nauczycielka Techniki Alexandra, absolwentka The Constructive Teaching Centre w Londynie, członkini Brytyjskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Techniki Alexandra, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka Tańców w kręgu (jej nauczyciele to Laura Shannon, Lynn Frances i Michael Gabriel z Open Dance Center w Londynie). Od 1997 roku prowadzi cotygodniowe zajęcia Tańców w Kręgu. Prowadziła w ramach programu „Dojrzewalni róż” warsztaty Techniki Alexandra „Bezgrzeszne ciało” oraz improwizacji tańca „Tańcząca bez winy i wstydu”.

Cena warsztatu: 240 zł. Uczestnicy otrzymają płytę z nagraną muzyką do wszystkich tańców oraz zaświadczenie o uczestnictwie w warsztacie Tańców w Kręgu.
26 – 27 kwietnia 2008/Warszawa

TAŃCE INTEGRACYJNE.

To warsztat nauki tańców, które mogą przydać się na każdą okazję - zabawy szkolne i karnawałowe, towarzyskie spotkania i festyny, prezentacje na scenie i urozmaicenie zajęć lekcyjnych.
Celem tych tańców jest taneczna zabawa, która integruje grupę, pozwala jej uczestnikom poznać się i akceptować ich różnorodność, uczy współpracy, kultury bycia w zespole, radości ze wspólnego działania. Daje również szansę na samoprezentację w atmosferze bezpieczeństwa i zachęca to twórczego działania.
W programie warsztatu:
· nauka około 15 – 17 układów tanecznych korowodów, tańców w kręgu, spirali, tańców w częstą zmianą partnerów do muzyki ludowej i popularnej .

Prowadzi: JOANNA ZWOLEŃSKA z Ośrodka KINED, pedagog, choreoterapeuta, instruktorka Tańców w Kręgu według programu Fundacji Findhorn (Szkocja), instruktorka Sacred Dance według autorskiego programu Gabrieli Wosien (Niemcy), instruktorka Improwizacji ruchu, mowy i symboliki ciała (Instytut Dynamiki Ruchu w Essen), instruktorka Eksperymentalnego teatru tańca (Instytut Dynamiki Ruchu w Essen), instruktorka i terapeutka Kinezjologii Edukacyjnej, Kinezjologii Stosowanej (Dotyk dla Zdrowia) i Arteterapii,terapeutka Polarity i Samoświadomości ciała (na podstawie metody M. Feldenkraisa i M. Buscha), uczennica dr Gabrieli Wosien, Lynn Frances i Richarda Bryant-Jefferies'a, oraz Anny Barton, Laury Shannon, Petera Vallance'a, Ulli Bixa związanych z Findforn Foundation i Kiriakosa Chamalidisa, Henryego Koningsa, dr Detlefa Kapperta, dr Danuty Koziełło, dr Judy, dr Katherine Studd, uczennica wybitnych kinezjologów, założycieli Educational Kinesiology Foundation USA: Carli Hannaford i Paula Dennisona oraz Mentorów na Polskę z ramienia Fundacji: Pauli Oleskiej i Swetłany Masgutowej a także instruktorki i terapeutki Amerykańskiego Stowarzyszenia Terapii Polarity APTA - Andrei Axt. Posiada uprawnienia międzynarodowe do prowadzenia jednego ze specjalistycznych kursów Kinezjologii Edukacyjnej - Wizualne Kręgi.

Cena dwudniowego warsztatu: 200 zł (w cenie warsztatu: płyta z melodiami do wszystkich tańców prezentowanych w czasie spotkania).

FINAŁ KURSU/Nałęczów

30 czerwca – 5 lipca 2008
Prowadzenie: Ulli Bixa (Austria), Joanna Zwoleńska z Ośrodka KINED

Warunkiem udziału w kursie jest:

  • udokumentowany udział w poprzednich warsztatach (Tańce w kręgu, Tańce integracyjne, Tańce sakralne),
  • praktyczna znajomość ok. 50 tańców w kręgu,
  • umiejętność pracy z grupą (mile widziane są osoby z wykształceniem pedagogicznym),
  • aktywny udział w zajęciach.

Ogólny program:

  • doskonalenie metodyki nauczania tańców w kręgu:
    • tańce edukacyjne,
    • tańce terapeutyczne (integracja odruchów),
    • taniec i plastyka,
  • prezentacje grupowe w warunkach plenerowych (m. in. w sanatorium, w parku zdrojowym itp.)
  • przygotowanie scenariuszy do programów:
    • Mandala życia
    • Żywioły
    • Sacrum w tańcu
    • Roztańczone bajki
    • W różnych rytmach, kształtach, formach
    • wg propozycji uczestników
  • nauka ok. 15 nowych tańców (będzie trochę tańców polskich)

Joanna Zwoleńska/Warszawa

pedagog, choreoterapeuta, instruktorka Tańców w Kręgu (patrz: Tańce integracyjne)


Ulli Bixa/Austria, pedagog tańca

Nauczycielka Tańców w Kręgu, trenerka


Cena finałowego kursu: 1200 zł (w tym: zakwaterowanie i trening, płyty z muzyką do tańców).

Wyżywienie oraz dojazd do Nałęczowa we własnym zakresie). Uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia kursu instruktorskiego Tańce w kręgu wydany przez Wojewódzki Ośrodek Kształcenia Nauczycieli w Lublinie, Stowarzyszenie Edukatorów Ruchu Kreatywnego w Warszawie oraz Ośrodek Kined Joanna Zwoleńska.

ZGŁOSZENIA:

Na warsztaty z Zuzanną Pędzich, Lynn Frances, Hanną Sypiańską oraz Joanną Zwoleńską

Barbara Zieleńska, barbara@muzykaduszy.pl zielenskab@op.pl , tel. 0661 591 639

Na kurs finałowy w Nałęczowie z Ulli Bixą i Joanną Zwoleńską

Joanna Zwoleńska, kined@poczta.onet.pl 0 602 269 644



STOWARZYSZENIE "U ŹRÓDŁA" I OŚRODEK ROZWOJU OSOBISTEGO W NOWYM KAWKOWIE

www.kawkowopolana.pl >>>

zapraszają na wyjazdowy

WEEKEND HISZPAŃSKI

FLAMENCO - SZTUKA ŻYCIA

Flamenco to nie tylko współistnienie czterech elementów - śpiewu, rytmu, gitary i tańca. To sztuka życia. Być flamenco oznacza żyć chwilą, żyć na krawędzi, intensywnie, z pasją. Tańcząc flamenco odkrywamy swoją energię i seksualność, tłumione emocje i ekspresję. Wyrażamy najgłębsze uczucia za pomocą gestów i muzyki.

"Namawiam Państwa gorąco do wzięcia udziału w trzydniowych warsztatach tańca Flamenco, które prowadzić będę w ramach Weekendu Hiszpańskiego przy współpracy ze Stowarzyszeniem U Źródła.

 Zapraszam wszystkich! Kobiety, mężczyzn, dorosłych i dzieci. Z góry zaznaczam - płeć, wiek czy wygląd zewnętrzny nie mają żadnego znaczenia. Aby tańczyć Flamenco nie trzeba być ani szczupłą szatynka o piwnych oczach ani przystojnym, wysokim brunetem. Tańczący nie muszą być piękni fizycznie, ale muszą czuć piękno i chcieć je tworzy). A do tego każdy z nas jest zdolny. Podkreślam to ponieważ często spotykam osoby, które mimo ogromnej chęci i fascynacji nie decydują się na naukę Flamenco z powodu ogólnie panujących stereotypów.

Chciałabym wyprowadzić Państwa z błędu. Flamenco po pierwsze pomaga nabrać pewności siebie i nawiązać kontakt z własnym ciałem. Można by rzec - prostuje nasz fizyczny i emocjonalny kręgosłup. Pomaga odnaleźć emocje o których zapominamy w codziennej gonitwie i uczy jak je wyrażać. Poprzez taniec rozładowujemy napięcia i oczyszczamy się z negatywnych uczuć.

 Flamenco jest tańcem solowym. W związku z tym nie należy obawiać się, że będziemy komuś deptać po palcach lub że przypadnie nam w udziale partner lub partnerka, w których ramionach niekoniecznie chcielibyśmy się znaleźć. To taniec indywidualny a jednocześnie praca w grupie. To forma komunikacji międzyludzkiej, dialogu miedzy nauczycielem i uczniami, pomiędzy tancerzem a śpiewakiem, muzykami jak i publicznością.

Rytmów we flamenco - tzw. palos jest około stu rodzajów. Jedne opowiadają o szczęściu, inne o tragedii, jedne są melancholijne i romantyczne, a inne dynamiczne, wręcz ekstatyczne. Dlatego też, ponieważ tak bardzo różnimy się między sobą wydaje mi się, że każdy we Flamenco znajdzie odpowiednią dla siebie formę wyrazu".

                                                                                 

Marta Łepkowska

Flamenco

Na występy flamenco tzw. tablos można trafić w Andaluzji praktycznie wszędzie. Kolorowo ubrane tancerki z kwiatami we włosach i kastanietami czarują publiczność wirującymi spódnicami, przytupywaniem, klaskaniem etc. Wtórują im mężczyźni również tańcząc, śpiewając, klaszcząc i grając na gitarze. Ich krzykliwa, ekstatyczna pieśń zlewa się z dźwiękami gitary. Jednakże tego rodzaju inscenizacje nie mają wiele wspólnego z prawdziwym flamenco, jednej z najbardziej pierwotnych form hiszpańskiej muzyki, która przejawia się spontaniczną inspiracją i intymną atmosferą.

Celem flamenco nie jest dostarczenie rozrywki. W swojej oryginalnej formie jest to pieśń biedy, bólu, nieszczęśliwej miłości, braku nadziei. Polega na współistnieniu czterech elementów, śpiewu, rytmu, gitary i tańca. Flamenco może trwać godzinami a nawet całymi dniami. Słuchaczom udziela się ekstaza śpiewającego. Zazwyczaj dołączają inni i przeżywają w śpiewie i tańcu własną ekstazę. Dlatego flamenco jest przede wszystkim przeżyciem zbiorowym, w którym poprzez muzykę i taniec wyrażane są skargi a także uczucia wielkiego szczęścia. Nie wiadomo dokładnie skąd pochodzi słowo flamenco i co właściwie oznacza. Niektórzy wywodzą je od arabskich słów fellah i mangu - pieśń ludowa. Inni łączą je z hiszpańskim słowem flamenco w celu oznaczenia dworzan z orszaku Karola V, uchodzących za aroganckich, żywo gestykulujących, wyróżniających się wyjątkową pychą i zarozumiałością.

Flamenco ma swoją ojczyznę w trójkącie pomiędzy Sevillia, Kadyksem i Ronda. Powstało w kręgu Cyganów żyjących w Andaluzji. Prawdopodobnie w połowie XV wieku przybyli oni z Indii poprzez Europę Południową i Afrykę do Andaluzji. Połączyli pieśni i tańce ze swojej indyjskiej ojczyzny z tradycjami innych kultur na południu Hiszpanii. W ten sposób we flamenco znalazły się elementy muzyki staroindyjskiej i liturgicznej muzyki bizantyjskiej, śpiewy mauretańskie i mozarabskie, jak i żydowskie pieśni synagogalne. Jest to - jeśli chodzi o jej źródła i charakter - muzyka ciemiężonego narodu (inkwizycja, deportacje, prześladowania polityczne), któremu katolickie państwo odmawiało prawa do samodzielnego decydowania o tym jak chce żyć. W XVIII sytuacja Cyganów ulega polepszeniu, a opera "Carmen" Bizeta czyni flamenco słynnym na cały świat. Ale dopiero w połowie XIX wieku flamenco wyszło z getta, zaczęły powstawać "Cafes Cantantes" (dzisiejsze Tablaos). Zaczęły się występy dla publiczności. Tak powstała pierwsza scena flamenco, dzięki której sztuka ta spotkała się ze spóźnionym uznaniem.



Marta Łepkowska

Marta Łepkowska

Pierwsze kroki flamenco stawiała w Barcelonie u genialnego tancerza i pedagoga Costi "El Chato", pobierając indywidualne lekcje. Następnie w Sevilli spędziła trzy lata ucząc się u takich mistrzów jak: Concha Vargas, Juana Amaya, Amparo Vargas, Gloria "La Canela". W tym czasie była prywatnie i zawodowo związana z Jose "Caraoscura" - cygańskim śpiewakiem flamenco z Jerez de la Frontera. To tutaj w kolebce tej kultury "przeżywała autentyczne" flamenco, które nie jest tylko techniką, nauką nowych kroków czy gestów, ale przede wszystkim sposobem na życie. Kolejną stacją jej pobytu w Hiszpanii było Alicante gdzie kontynuowała naukę tańca w szkole prowadzonej przez Maria del Mar Gea i Felix Amador. Tam zafascynowana sztuką Andaluzji rozpoczęła dodatkowo studia na wydziale Ceramiki Artystycznej w Escuela de Arte y Superior de Disenio (Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania). W 2004 wróciła do Polski, gdzie prowadziła własne warsztaty flamenco ( przy współpracy z Teatrem Węgajty w Olsztynie i Studium Teatralnym Piotra Borowskiego w Warszawie). Na deskach tego teatru wraz z Jose "Caraoscura" (śpiew) i z Metodym Wawrzyncem Rentch (gitara) oczarowała warszawską publiczność swoimi występami. Od 2005 mieszka w Berlinie gdzie wspólnie ze znaną tancerką Ana Maria Amahi prowadzi Szkołę Flamenco dla początkujących i średnio zaawansowanych.

UWAGA!!!

Z powodu ograniczonej ilości miejsc konieczne są zapisy i wpłata zaliczki w wysokości 100 zł do 15 listopada na konto Stowarzyszenia "U Źródła" (z dopiskiem "flamenco"):

Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych, Kulturalnych i Edukacyjnych
"U ŹRÓDŁA"

00-735 Warszawa, ul. Iwicka 40 m. 29 (adres tylko do korespondencji)
Konto: Bank Millennium S.A. 00- 924 Warszawa ul.Kopernika 36
48 1160 2202 0000 0000 4553 3680



WARSZTATY TAŃCÓW AZTECKICH

Prowadzi: Elżbieta Lewańska

Muzyka i taniec pełniły w cywilizacjach prekolumbijskich Środkowej Ameryki funkcję terapeutyczną - co w naszej zachodniej kulturze dwudziestego pierwszego wieku jest na nowo odkrywane. Dla mnie jest wspaniałym relaksem, całkowitym oderwaniem od codziennych trosk i stresów, dynamicznym ćwiczeniem fizycznym, a także medytacją w ruchu. W tych tańcach harmonizowane jest:

  • to co wewnętrzne i to co zewnętrzne;
  • to co materialne i to co duchowe;
  • to co na górze i to co na dole;
  • lewa i prawa półkula mózgu;

oraz:

  • to co czuję,
  • to co myślę,
  • to co chcę,
  • to co mówię,
  • to co robię....

 Zapraszam  do tańca przy dźwięku bębenka i grzechotek   -  Elżbieta Lewańska



Elżbieta Lewańska


uczennica Patrycji E. Torres Villanueva (pracownik naukowy na Uniwersytecie Meksykańskim, zajmuje się medycyną i tańcami społeczności różnych stron świata w szczególności jest specjalistką kultury prekolumbijskiej) oraz Beaty Mareckiej (instruktorki choreoterapii).




ODKRYJ TANIEC ŹRÓDŁO WEWNĘTRZNEJ MOCY


Prowadzi: Beata Marecka-Zehetbauer


Taniec, improwizacja ruchowa i praca z ciałem wspomagają proces wzmacniania i uświadamiania bezpośredniej i głębokiej łączności z własnym ciałem, ułatwiają „zadomowienie się” w nim, zaprzyjaźnienie lub pogłębienie tej więzi, wspierają spontaniczność i autentyczną ekspresję, co prowadzi do stanu głębszej harmonii psychicznej i ulepszonych (bardziej otwartych) relacji z innymi.
Podczas warsztatów bazą eksperymentowania i improwizacji tanecznej jest istniejący, często jednak nie w pełni świadomy i wykorzystany indywidualny potencjał ruchu każdej z uczestniczek. Jego doświadczanie i świadome przeżycie wyzwala energię, wzmacnia siły witalne i radość życia. Prowadzi do większej swobody i niezależności w wyrażaniu siebie i własnych emocji w życiu codziennym.
Inspiracją w eksperymentowaniu z ruchem będzie w tym spotkaniu fazowy model przemian według pięciu pór roku (przeżycie i doświadczenie w tańcu własnych pór), doświadcza w różnorodnym ruchu, praca z miednicą - energetycznym centrum. Ponadto kołysanie, wibrowanie, oddech, przepływ, „otwarta uważność”, pielęgnowanie własnych sił witalnych.
Proponowane zajęcia nie są terapią w przyjętym tego słowa znaczeniu, lecz procesem poznawania i doświadczania siebie poprzez ruch, stwarzają możliwość autorefleksji i samorozwoju. Są skierowane do wszystkich osób gotowych na eksperyment, spotkanie z sobą i drugą osobą w tańcu. Nie wymagają żadnego przygotowania tanecznego.

W czasie tego warsztatu będziemy się uczyć ruchu, który jest odzwierciedleniem własnego samopoczucia, zobaczymy jak taniec może stać się osobistą kreacją, źródłem sił witalnych i wiedzy o sobie.



W programie warsztatu:


• uświadomienie i poczucie głębokiej łączności ze swoim ciałem;
• odkrywanie i wzbogacenie spontaniczności, ekspresji i wewnętrznej harmonii;
• uruchomienie indywidualnego potencjału ruchu i poczucia rytmu;
• ćwiczenia oddechowo - relaksacyjne umożliwiające świadome odczuwanie ciała;
• nauka improwizacji ruchu;
• praca z symboliką ciała według metody dr D. Kapperta
• teoria ruchu R. Labana



Beata Marecka-Zehetbauer




kulturoznawca, absolwentka Instytutu Dynamiki Tańca i Ruchu w Getyndze (obecnie w Essen), asystentka i tłumaczka dr D. Kapperta - autora instruktorskiego programu „Improwizacja tańca, symbolika ciała i eksperymentalny teatr tańca”, absolwentka projektu "Kreatywny Taniec" prowadzonego w oparciu o teorię ruchu R. Labana w Monachium i programu "Współczesny Integracyjny Trening Tańca",

Prowadzi kursy i zajęcia warsztatowe dla dorosłych i dzieci w Austrii i w Polsce.